/ Secundair onderwijs / Inhoud

Team@Venture

Een leerlingenonderneming opstarten met focus op engagement en eigenaarschap.
Secundair onderwijs - Tweede graad

Wat houdt het project in?

Een Team@Venture is een (kortlopend) avontuur dat in klasverband wordt aangegaan en waarbij de ondernemersrealiteit heel sterk wordt benaderd. 

We bieden het project in 3 verschillende formules aan, zo kan jij als leerkracht kiezen welke vorm het best past bij jouw klas.

In deze formule maken leerlingen het verschil door samen te werken rond een sociaal/maatschappelijk probleem. Van Vlajo krijgt elk team 100 euro opstartgeld. Op het einde van het project betalen ze die terug (+ 5 euro administratie).

De jongeren houden een eigen boekhouding bij en de winst die het project maakt wordt geschonken aan een goed doel naar keuze

Leerlingen gaan all the way. 
Ze brainstormen, verzamelen startkapitaal via aandeelhouders en rapporteren al hun geldbewegingen online.
Ze kunnen hun onderneming naar een hoger niveau tillen door deel te nemen aan activiteiten en het behalen van Sterren

Leerlingen werken aan een projectidee
Er is geen activiteit

Het doel van een Team@Venture is een geslaagde activiteit op poten zetten. Dat kan een dienst, een product, een klein evenement zijn of een combinatie van deze zaken. De leerlingen worden gechallenged in hun ondernemende vaardigheden die we dan ook graag groeigericht in kaart brengen. 

Leerplanrealisatie

Om je economische leerplan tot leven te brengen zit je goed via Team@Venture. Doelen als ‘de werking van ondernemingen en organisaties’, ‘personeelsbeheer’, ‘commercieel beheer’, enz.

  • Basis organisatie(BuSO
  • Organisatie en logistiek
  • Bedrijf & organisatie
  • Bedrijfswetenschappen 

Maar: ook de basiscompetenties krijgen volop kansen tot training en uitvoering in een Team@Venture.